-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,723,206
تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر افزایش مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام
دوره 2، شماره 12، اردیبهشت 98، صفحات 0 - 0
1- مربی، دانشگاه پیام نور،گروه علوم تربیتی، تهران، ایران
2- دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور، گروه علوم انسانی، تهران، ایران
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر افزایش مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام انجام گرفت .این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. 90 دانش آموز دختر دبیرستانی در شهر ایلام به روش تصادفی انتخاب و به گروههاي آزمایش( 45 نفر) و کنترل( 45 نفر) واگذار شدند .شرکت کننده هاي گروه آزمایش 8 جلسه آموزشی مهارتهاي تحصیلی را به مدت دو ماه دریافت کردند، و به پرسشنامه مهارتهاي تحصیلی کانگاس و چک لیست نمرات پیشرفت تحصیلی پاسخ دادند .داده ها با استفاده از روش آماري تحلیل کوواریانس و از طریق نرم افزار 21 -SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مؤثر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر ارتقاي مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر تأثیر فراوانی دارد.
کلمات کلیدی :



