
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات1,555
-
تعداد نویسندگان3,191
-
مقالات پذیرش شده994
-
مقالات رد شده561
-
درصد پذیرش63.92%
-
درصد عدم پذیرش36.08%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,601,671
رابطه خلاقيت و تفكر انتقادی با انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلی دانش آموزان
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 175 - 190
1- دانشجوی کاردانی آموزش ابتدایی واحد چالوس
2- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی واحد چالوس
3- دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی واحد چالوس
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه خلاقيت و تفكر انتقادي با انگيزش پيشرفت و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع متوسطه دوم بود. روش اين پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان متوسطه دوم شهر چالوس در سال 1402-1401 بودند. نمونه آماری با استفاده از روش نمونه گیری تصادفي 330 نفر از دانش آموزان در نظر گرفته شد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه خلاقیت عابدی، آمادگي تفكر انتقادي كاليفرنيا و انگيزش پيشرفت بود.یافتهها نشان داد كه بين خلاقيت با عملكرد تحصيلي در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. بين تفكر انتقادي با عملكرد تحصيلي در دانش آموزان رابطه مثبت معني داري وجود دارد. متغير خلاقيت با ضريب بتای 31/0 و متغير تفكر انتقادي با ضريب بتای 24/0 می توانند به طور مثبت و معنی داری انگيزش پيشرفت در دانش آموزان را پيش بينی کنند. متغير خلاقيت با ضريب بتای 31/0 و متغير تفكر انتقادي با ضريب بتای 28/0 می توانند به طور مثبت و معنی داری عملكرد تحصيلي در دانش آموزان را پيش بينی کنند.
کلمات کلیدی :
- 679
- 383
- 1401/12/15
- 1402/02/28
- 1402/04/30