ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

شیوه های نوین مدیریت آموزشی و نقش آنها در ارتقاء عملکرد آموزشی
دوره 8، شماره 87، مرداد 1404، صفحات 79 - 93
نویسندگان : مرجان توانا* 1، مونا مومنی طامه 2، سروه احمدی 3
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، پاکدشت، ایران
2- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، پاکدشت، ایران
3- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ورامین، ایران
چکیده :
از بین انواع مدیریت، مدیریت بر سازمانهای آموزش و پرورش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش استراتژیک دارد. چرا که اگر سازمان آموزش و پرورش و مدیران آن از ماهیت کار غافل باشند، حاصل کارشان در ابعاد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی متوجه جامعه خواهد شد و در رشد و توسعه ی جامعه و یا افت و انحطاط آن سهم مؤثری خواهد داشت. بنابراین مسئولیت یک مدیر بسیار سنگین است و باید با اهداف و وظایف اساسی و مهارتهای لازم مدیریت آشنا باشند. خصوصاً در برقراری روابط انسانی. از این رو در این پژوهش سعی شده است که رویکردهای نوین در مدیریت آموزشی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین میزان تاثیرگذاری آنها بر ارتقا عملکرد واحدهای آموزشی مورد سنجش قرار گیرد. برای این منظور براساس رویکردهای مطرح شده پرسشنامه ای تهیه و در اختیار مدیران و کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت قرار گرفته و با کمک نرم افزار SPSS و تحلیل ضریب همبستگی پیرسن و رگرسیون خطی مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج حاصل نشان می دهد که رویکرد جلسات بررسی مورد ویژه مدیران بیشترین تاثیر را بر عملکرد آموزشی دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !