-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,722,293
کاهش آسیبپذیری مدیریت بازارهای صنعتی نوظهور در ایران با محوریت جذب سرمایه
دوره 2، شماره 21، بهمن 98، صفحات 95 - 108
1- 1
2- 1
3- 1
چکیده :
تحریم های اقتصادی اخیر باعث شده که منابع، پتانسیلها و صنایع درون کشور بهصورت غیرفعال یا نیمه فعال دربیایند. در این مطالعه عوامل تأثیرگذار بر بازار نوظهور که باعث خروج سرمایه، تمرکز مالکیت، کاهش نقدینگی و حذف سرمایهگذار از بازار میشود را بررسی کرده و نتیجه شد که کمیتهی راهبردی بازارهای نوظهور ایران با یک سیستم واحد حسابداری و مالی تحت شبکه مهمترین عامل تأثیرگذار است. باوجود کمیته راهبردی و سیستم واحد مالی حسابداری تحت شبکه و مشاوران کمیته، کلیهی سرمایهگذاران با اطمینان کامل و بدون ریسک میتوانند با مشورت، مشاوران کمیته وارد عرصه موردنظر خود شوند. بهاینترتیب تمرکز مالکیت و محدودیتها حذف میگردد. همچنین ریسک ورود سرمایهگذاران که در بازارهای نوظهور درصد بالایی دارد به صفر رسیده و اطمینان از حداکثر بازدهی سرمایهی، سرمایهگذاران در بازارهای نوظهور تضمین میگردد. که این امر باعث افزایش سرمایه، افزایش نقدینگی، ورود سرمایهگذاران خارجی و افزایش رقابت در بازار و موفقیت بازار نوظهور را در پی دارد.
کلمات کلیدی :



