
-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره85
-
تعداد مقالات1,555
-
تعداد نویسندگان3,191
-
مقالات پذیرش شده994
-
مقالات رد شده561
-
درصد پذیرش63.92%
-
درصد عدم پذیرش36.08%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,601,663
نقش تعاملات خانواده-مدرسه در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 62، تیر 1402، صفحات 205 - 214
1- کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
2- کارشناسی علوم تربیتی-گرایش آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
3- کارشناسی آموزش ابتدایی، آموزگار مدارس ابتدایی
چکیده :
در عصر پیشرفت و توسعه جامعه، نقش تعاملات خانواده و مدرسه به عنوان دو محور اساسی در پیشبرد تحصیلات دانشآموزان ابتدایی بیش از پیش به چشم میآید. این مقاله با هدف بررسی تأثیر تعاملات مثبت و سازنده بین والدین و محیط تحصیلی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ابتدایی میباشد. از طریق مطالعات ادبیات موضوع، نشان داده میشود که تعاملات خانواده-مدرسه از طریق افزایش انگیزه تحصیلی، ایجاد محیط حمایتکننده و هماهنگی در تعیین اهداف تحصیلی، به طور مستقیم و مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان تأثیر مثبت دارد. همچنین، مقاله به شناسایی موانع اجتماعی و روانشناختی که ممکن است موجب کاهش تعاملات خانواده-مدرسه شده و پیشنهاد راهکارهایی جهت ارتقاء تعاملات در این زمینه میپردازد. در نهایت، این مقاله به ضرورت توجه به همکاری و هماهنگی دائمی بین مدرسه و خانواده به منظور تحقق اهداف تحصیلی و شکوفایی دانشآموزان ابتدایی تأکید میکند.
کلمات کلیدی :
- 705
- 344
- 1402/01/31
- 1402/03/07
- 1401/04/30