ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی نقش فرهنگ خوشبینی علمی در توانمند سازی ساختار مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه
دوره 7، شماره 82، اسفند 1403، صفحات 44 - 51
نویسندگان : فرشید رستم زاده* 1، سمیه بابایی 2
1- دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه. ایران
2- کارشناس آموزش ابتدایی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه. ایران
چکیده :
تحقیق حاضر به دنبال آن است به بررسی نقش فرهنگ خوش بینی علمی در توانمند سازی ساختار مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه بپردازد. روش تقیق پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش کمی و از نظر استراتژی و مسیر اجرا توصیفی از نوع ماتریس همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش شامل مدیران مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه می‌باشد که بر اساس آمار گرفته شده از واحد آمار شامل 1520 نفر می‌باشد. حجم نمونه تعیین‌شده‌ بر اساس فرمول کوکران 307 نفر برآورد گردیده پرسشنامه‌ها در بین این افراد توزیع گردیده است. به‌منظور بررسی روایی از روایی محتوایی و صوری استفاده شده است. همچنین پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ ارزیابی گردید. در این تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنف به منظور بررسی نرمال بودن داده‌ها استفاده شده است؛ و با توجه به نرمال بودن داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شده است. نتایج آزمون نشان می دهد که فرهنگ خوش بینی علمی بر توانمند سازی ساختار تاثیر دارد.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !