ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه سبک های حل مسله و جهت گیری انگیزشی بین دانشجویان افسرده و بهنجار شاغل به تحصیل دانشگاه آزاد خوی
دوره 7، شماره 72، اردیبهشت 1403، صفحات 80 - 98
نویسندگان : سمیه هاشمی نژاد* 1
1- کارشناسی ارشد مشاوره و راهنمایی، دانشگاه آزاد تبریز
چکیده :
زمینه و هدف: این پژوهش با هدف مقایسه سبک های حل مسله و جهت گیری انگیزشی بین دانشجویان افسرده و بهنجارشاغل به تحصیل دانشگاه آزاد واحد خوی انجام شد. روش بررسی: پژوهش حاضر به شیوه ی پس رویدادی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد خوی در سال تحصیلی 1397-1396 به تعداد 2800 نفر تشکیل می دهد. نمونه ای به حجم 80 نفر به صورت تصادفی خوشه ای با در نظرگرفتن متغیرهای پژوهش جهت همتا سازی همچون سن و جنس انتخاب و، 40 نفر دانشجوی دختر (20نفر افسرده و 20نفر بهنجار) و40 نفردانشجوی پسر (20 نفر افسرده و20 نفر بهنجار) در دو گروه مطالعه (افسرده) و گروه مقایسه (بهنجار) انتخاب شده است. داده ها با استفاده از پرسشنامه های افسردگی بک، سبک حل مسأله کسیدی ولانگ، مقیاس خودسنجی و جهت گیری انگیزشی جمع آوری شده است. فرضیه های پژوهش با روش تحلیل واریانس چند متغیری (MANOVA) و آزمون t مستقل مورد آزمون قرار گرفتند. یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت میانگین سبک های حل مسله و جهت گیری انگیزشی دانشجویان افسرده و عادی در سطح (01/0>P) معناداری می باشد. نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده می توان مطرح کرد که دانشجویان افسرده نسبت به دانشجویان عادی از سبک های حل مساله غیر سازنده بالا و سبک های حل مساله سازنده پایین تری برخوردارند دانشجویان افسرده نسبت به دانشجویان عادی از جهت گیری انگیزشی پایینتری برخوردارند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !