-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,723,176
بررسی رابطه بین سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان (مطالعه موردی: کلاس های پنجم و ششم ابتدایی شهرستان املش)
دوره 7، شماره 75، مرداد 1403، صفحات 80 - 92
1- کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش
2- استادیار گروه مدیریت و عضو هیئت علمی و رئیس موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود
3- کارشناس ارشد رشته مدیریت کسب و کار و عضو هیئت علمی گروه مدیریت موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود
4- کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش
چکیده :
سبک تدریس ﺑﺎزﺗﺎب ﺟﺎمع از ﺷﯿﻮه ﻣﻌﻠمان است. هدف تحقیق، بررسی تأثیر سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پنجم و ششم ابتدایی شهرستان املش است و کاربردی و به روش توصیفی – همبستگی است و جمع آوری داده ها با پیمایش و میدانی می باشد. جامعه آماری با جدول مورگان، شامل 277 نفر دانش¬آموز و 74 نفر معلم انتخاب شدند. سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه ی سبک تدریس ﮔﺮاﺷﺎ و رﯾﭽﻤﻦ (2002) و عملکرد تحصیلی از معدل آزمون ها در نیمﺳﺎل اول ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 1401 انجام شد. برای بررسی فرضیه ها، آزمون های رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد ضریب بتای مؤلفه تخصصی، اقتدار رسمی، مدل شخصی و تعاملی مثبت و معنیدار و در مؤلفه تسهیل گری منفی و معنیدار است. سبک تدریس تسهیل گری با عملکرد دانش آموزان، رابطه منفی و معنیداری و سایر مؤلفههای سبکهای تدریس با عملکرد دانش آموزان همبستگی مثبت و معنیدار دارند. سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پنجم و ششم شهرستان املش تأثیر دارد. معلمان باید باتوجه به تجارب خود و تفاوت های فردی دانش آموزان، سبکی رابرگزیده که بتوانند نسبت به سبک های دیگر تدریس دارای کارآیی بیشتری باشند.
کلمات کلیدی :
- 543
- 98
- 1403/02/18
- 1403/03/12
- 1403/05/27



