ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه بین سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان (مطالعه موردی: کلاس های پنجم و ششم ابتدایی شهرستان املش)
دوره 7، شماره 75، مرداد 1403، صفحات 80 - 92
نویسندگان : معصومه بکرای* 1، حسین کریمی نژاد 2، وحید حسینی پور 3، هاجر ابراهیمی 4
1- کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش
2- استادیار گروه مدیریت و عضو هیئت علمی و رئیس موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود
3- کارشناس ارشد رشته مدیریت کسب و کار و عضو هیئت علمی گروه مدیریت موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود
4- کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش
چکیده :
سبک تدریس ﺑﺎزﺗﺎب ﺟﺎمع از ﺷﯿﻮه ﻣﻌﻠمان است. هدف تحقیق، بررسی تأثیر سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پنجم و ششم ابتدایی شهرستان املش است و کاربردی و به روش توصیفی – همبستگی است و جمع آوری داده ها با پیمایش و میدانی می باشد. جامعه آماری با جدول مورگان، شامل 277 نفر دانش¬آموز و 74 نفر معلم انتخاب شدند. سنجش متغیرهای تحقیق از پرسشنامه ی سبک تدریس ﮔﺮاﺷﺎ و رﯾﭽﻤﻦ (2002) و عملکرد تحصیلی از معدل آزمون ها در نیمﺳﺎل اول ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ 1401 انجام شد. برای بررسی فرضیه ها، آزمون های رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد ضریب بتای مؤلفه تخصصی، اقتدار رسمی، مدل شخصی و تعاملی مثبت و معنی‌دار و در مؤلفه تسهیل گری منفی و معنی‌دار است. سبک تدریس تسهیل گری با عملکرد دانش آموزان، رابطه منفی و معنی‌داری و سایر مؤلفه‌های سبک‌های تدریس با عملکرد دانش آموزان همبستگی مثبت و معنی‌دار دارند. سبک های تدریس معلمان بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پنجم و ششم شهرستان املش تأثیر دارد. معلمان باید باتوجه به تجارب خود و تفاوت های فردی دانش آموزان، سبکی رابرگزیده که بتوانند نسبت به سبک های دیگر تدریس دارای کارآیی بیشتری باشند.
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !