-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,722,641
آسیب شناسی نظام آموزشی ایران در خصوص ترویج فرهنگ وقف
دوره 7، شماره 75، مرداد 1403، صفحات 45 - 59
1- دانشجوی کارشناسی ارشد،علوم تربیتی مدیریت آموزشی
2- هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت
چکیده :
در هر نظام آموزشی، صرف نظر از محتوای برنامه درسی و نوع آموزش، تفاوت های شخصی همیشه عامل مهمی در موفقیت و ناکامی افراد در رسیدن به وضعیت مطلوب است. فراگیران یا سبک های یادگیری متفاوت وارد کلاس آموزش می شوند و معلمان نیز به طبع برخوردار از روش های تدریس مختلفی هستند که این تفاوت ها می تواند در ارتقاء کیفی محیط های آموزشی تأثیر بسزایی داشته باشد. در این پژوهش به آسیب شناسی نظام آموزشی ایران در خصوص ترویج فرهنگ وقف پر داختیم. روش تحقیق توصیفی تحلیلی است نتایج نشان می دهد آسیبها، آفات و موانعی که در سالهای اخیر بر امر خداپسندانه وقف اثر منفی گذاشته و سبب کمتوجهی مردم به آن: ممکن است برخی از وقف نامهها در اثر گذشت سالها کارایی خود را از دست داده باشد یا شکل هزینه کرد و نیت واقف نیاز به بروز رسانی داشته باشد. عمل نکردن به نیت واقف و یا تغییر نام موقوفات و توضیح شفاف و دقیق ندادن در مورد این کار سبب ایجاد بیاعتمادی میان افراد خیر و واقف برای وقف داراییها میشود. رسانهها نیز با نشان دادن تصرف موقوفه یا تغییر در کاربری موقوفه در کنار ضعف در سیستم اطلاع رسانی آثار منفی زیادی مانند کاهش رغبت واقفان برای ثبت موقوفات جدید خواهد داشت. اگر مردم از برکات دنیوی و اخروی وقف مطلع شده و توجه کنند که چه افراد خیری اقدام به وقف مال و اموال خود کردهاند به انجام این کار خیر تشویق میشوند. در صورتی که نه تنها در رسانهها، نشریات و مطبوعات به وقف کمتر اشاره شده حتی رسانه ملی و شبکههای اجتماعی و پلتفرمها علیه حوزه نیکوکاری کارهای زیادی ارائه دادهاند.
کلمات کلیدی :
- 465
- 116
- 1403/02/18
- 1403/04/03
- 1403/05/27



