-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,722,492
بررسی ویژگی های شخصیتی و انحرافات اجتماعی در مشاوره گروهی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان
دوره 4، شماره 39، مرداد 1400، صفحات 175 - 164
1- دانشجوی ارشد دانشگاه اصفهان
2- استاد دانشگاه اصفهان
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر به بررسی ویژگی های شخصیتی و انحرافات اجتماعی در مشاوره گروهی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان می باشد پژوهش حاضر از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی محسوب میشود و از لحاظ گردآوری و تجزیه و تحلیل دادهها از نوع پژوهشهای توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان می باشند از آنجایی که حجم جامعه مورد پژوهش 650 نفر میباشد با استفاده از جدول مورگان تعداد 100 نفر از افراد جامعه به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونهگیری در پژوهش حاضر از نوع روش نمونهگیری تصادفی ـ طبقهای میباشد. با توجه به اینکه جنسیت جامعه آماری مورد بررسی یکسان نیست. یافته های پژوهش نشان ميدهد، ضريب همبستگي پيرسون محاسبهشده (961/0) در سطح خطاي 01/0=α معنيدار است (01/0>sig)، لذا فرض Ho رد و فرض H1 مورد تائيد قرار ميگيرد؛ بنابراين چنين استنباط ميشود که با اطمينان بالاي 95 درصد بین ویژگی های شخصیتی و انحرافات اجتماعی در مشاوره گروهی دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهرستان دلفان رابطه مثبتی وجود دارد؛ يعني با افزايش نمرات ویژگی های شخصیتی در بین دانش آموزان دوره دوم متوسطه ، نمرات تانحرافات اجتماعی آنان در مشاوره گروهی مدرسه کاهش مييابد. بر اين اساس فرضيه فوق مورد تائيد قرار مي گيرد.
کلمات کلیدی :



