-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,723,819
تأثیر رهبری آموزشی و رهبری توزیعشده بر خودکارآمدی معلم و رضایت شغلی معلمان زن
دوره 5، شماره 49، خرداد 1401، صفحات 123 - 136
1- کارشناس مشاوره، گروه علوم تربیتی، واحد کرمانشاه، دانشگاه فرهنگیان، کرمانشاه، ایران
2- کارشناس علوم تربیتی، گروه علوم تربیتی، واحد کرمانشاه، دانشگاه پیام نور کرمانشاه، کرمانشاه، ایران
چکیده :
این پژوهش باهدف بررسی رابطه تأثیر رهبری آموزشی و رهبری توزیعشده بر خودکارآمدی و رضایت شغلی معلمان زن مدارس شهرستان اسلامآباد غرب اجرا شد. روش پژوهش همبستگی و جامعه آماری آن معلمان زن ابتدایی شهر اسلامآباد غرب بودند که از میان آنان 100 نفر از طریق نمونهگیری خوشهای دومرحلهای انتخاب شد. ابزارهای پژوهش پرسشنامهی رضايت شغلي آلترمن و همکاران ( 2007)، رهبری آموزشی عبدالهی و همکاران (2011)، خودکارآمدی ریگز و نایت (1994)، رهبری توزیعشدهی گوردون (2005)، بود. در تجزیهوتحلیل دادهها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که تمام متغیرهای مورد بررسی با همدیگر ارتباط معناداری دارند (01/0>p). همچنین با بررسی میزان ارتباط متغیر رضایت شغلی و خودکارآمدی با سایر متغیرها مشخص شد، اگر همهی متغیرها وارد معادله شوند، رهبری توزیعشده و رهبری آموزشی رابطهی معنیداری با رضایت شغلی و خودکارآمدی دارند.
کلمات کلیدی :
- 1,033
- 376
- 1400/09/14
- 1400/12/22
- 1401/04/06



